Philips IFA 2012

2012. szeptember 11., kedd, 18:10

IFA IFA 2012 kiállítás Philips EISA 3D TV LED TV LCD TV Philips TP Vision Philips fejhallgató Original radio iPod dokkoló hangprojektor soundbar házimozi hifi Fidelio Bluetooth AirPlay

A Philips sem tért el attól, ami korábban már bevált. Pavilonjukban nagyjából a 2011-es elrendezést és kialakítást ismétlik, kisebb változásokkal. A Philips csarnoka nagyon emberközpontú lett. Persze a kiállított termékek jelentős része konyhai vagy szépségápolási termék, így ez nem is csoda. Mint valami wellness kiállítás, kávé, gyümölcsök, fogkefék, borotvák és még több kávé. Minden kipróbálható, aminek az egyik eredménye, hogy például borotváknál irdatlan mennyiségű hulladék keletkezik. Persze a szemétkupacok láthatatlanok, mivel rengeteg munkatársuk dolgozik azon, hogy a komfort és a tisztaság a lehető legnagyobb legyen. A bemutató közepén pedig egyedülálló módon, ülőkék vannak körberendezve. A Philips egy kis pihenő, találkozóhelyet alakított ki a csarnokban, aminek minden egyes négyzetméteréért súlyos bérleti díjat kell fizetni.

Philips IFA 2012Philips hangprojektor és az idei EISA díjas TV páros IFA 2012Philips TV lineup IFA 2012Philips 3D szemüvegek IFA 2012Philips 3D TV IFA 2012Philips 3D TV IFA 2012Philips Best Motion demó IFA 2012Philips Best Contrast demó IFA 2012Philips Smart TV IFA 2012Philips távirányító :) IFA 2012Philips koncepció TV IFA 2012Philips Fidelio IFA 2012Philips Fidelio IFA 2012Philips Original radio IFA 2012Philips iPod dokkolók IFA 2012Philips fejhallgatók IFA 2012Philips fejhallgatók IFA 2012Philips CitiScape fejhallgató IFA 2012Philips fejhallgatók IFA 2012

Jókora pezsgés kerekedett a Philips hordozható audio termékei körül is, amik kiemelt helyen szerepelnek. Ez igazi felüdülés az elmúlt évi próbálkozás után, amikor is a Philips, sok más versenytársához hasonlóan, több éves késéssel igyekezett meglovagolni a fix optikás, olcsó kamerák gyorsan múló divatját. Most inkább a fejhallgatók és a Bluetooth hangszórók voltak hangsúlyosak. Persze mostanság szinte minden gyártó ezekkel az iPhone kiegészítőkkel próbál hódítani, a legkisebb kínai kezdőtől a legöregebb óriásokig.

A Philips nevét mostanság gyakran hallhattuk a pénzügyi világ híreiben is, hiszen a veterán gyártó, tévé üzletágának jelentős részét eladta egy kínai cégnek, amit sokan úgy értelmeztek, hogy a márka hátat fordít a termékkategóriának. Mint megtudtuk, szerencsére nem erről van szó, sőt a Philips által 30%-ban birtokolt TP Vision alatt jobban teljesít a TV üzletág, mint korábban. Eközben pedig a székesfehérvári gyár is változatlanul termel. Bár a teljes igazsághoz hozzá tartozik, hogy a dunántúli üzemben a váltás után a fogkefék, borotvák és egyebek csomagolása megszűnt. Maradtak azonban a tévék, a nagyobb és komolyabb modellek, illetve ezek logisztikája.

Bár a fehérvári gyárcsarnokon a cégnevet lecserélték, a Philips tévék mit sem változtak. Továbbra is az európai ízlést tükrözik, egy csipetnyi innovációval és technológiával. Végső soron a készülékekre továbbra is azt írják: Philips

Egy kis áttekintés után mélyen belevetettük magunkat a tévék sűrűjébe. Megtudhattuk, hogy még az idei évben megmarad a piacon néhány hagyományos megvilágítású LCD, ám jövőre már csak LED fényforrású modellek kerülnek a boltokba. A márka kínálatában a legnagyobb modellek 60 colos képátlóval készülnek, vagyis az extrém méreteket a Philips mellőzi. Az idei EISA díjas 46PF9707 egy érdekes új technológiát is kapott Moth Eye néven, ami csökkenti a fényvisszaverődést, ezzel növelve a kontrasztot. Persze a kontraszthoz hozzájárul a gyártó Micro Dimming Premium rendszere is. Ez a két technológia is jól mutatja, hogy a Philips továbbra is egy aktív, fejlesztésekkel is foglalkozó vállalat. Még akkor is, ha készülékekbe LG, Samsung és AUO panelek kerülnek.

Ugyanakkor a több forrásból vásárolt technológia miatt a Philips nem vált elkötelezettjévé egyik 3D technológiának sem. Kínálatukban egymás mellett vannak az aktív és passzív szemüveges tévék. Ráadásul az IFA-ra idén is elhozták aktuális szemüveg nélküli 3D készüléküket. Ez alaposan körbe lett falazva, hogy a néző lehetőleg csak egy adott pontból tudjon rápillantani, mert még egyértelműen nagyon szűk a hasznos látószöge.

A hagyományos tévéknél kaptunk egy alapos idgenvezetést. Persze nem csak mi, ottjártunkkor több csoport is érkezett, akik mind érdeklődve figyelték az őket szárnyai alá vevő kolléga szavait.

Végigjártuk a megszokott méreteket, a rengeteg típust és kategóriát. Örömmel láttuk, hogy a Philips továbbra is kínál kimondottan kis fogyasztásra optimalizált modelleket, még A++ osztályú készülékük is van. Mielőtt a mosógépekre vagy hűtőkre gondolva egy gyors legyintéssel továbblépnénk, lapozzuk fel bármelyik áruház szórólapját és nézzük meg az ott kínált készülékek energiaosztályát! Bizony, nem csak a névtelen termékek között hemzsegnek a B osztályú típusok! A legnagyobb nevek mellett is ott figyel a szégyentáblán a B jelzés. Igen, ennyire nagy dolog és ritka az A++, ma, amikor még a szimpla A sem elterjedt a tévék között. Ugyanakkor a teljes igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy a fogyasztásában leghatékonyabb modellek nem kapták meg az összes képjavító technikát amivel például a felső kategóriás típusokat felvértezvték, így részletgazdagságban és kontrasztban is elmaradhatnak a legjobbaktól.

Dizájnmodell is maradt a kínálatban, illetve bizonyos szempontból rengeteg TV lehetne annak tekinthető. A fali konzolként is használható alumínium talp, vagy a készülék széléig kiérő, üveg előlap jellegzetes Philips-es apróságok. A fehér modellekre azonban még a hollandok is különlegességként gondolnak. A kisebbik 22 colos, a nagyobbik 47-es. Felszereltségük a felső-középkategóriának megfelelő, a gyártóra jellemző Ambilight is bennük van, és ami a legfontosabb, minden irányból szépek. Még hátulról is.

No de ne is merüljünk el végtelenségig a részletekben! Amit tudunk, azt úgyis tesztre fogjuk.

Ami a tévék kapcsán még említésre méltó, az a Smart TV Alliance, amit a Philips, pontosabban a TP Vision és az LG hozott létre, és amihez épp az IFA-n jelentette be csatlakozását a Toshiba. Míg eddig az egyes okostévés alkalmazások a különböző márkákra egyenként jelentek meg  - mindre külön kellett megírni a programot - addig az okostévé szövetségbe tömörült gyártók termékei kompatibilisek lesznek egymással, vagyis egyszerre jelenhet meg ugyanaz a program LG-re, Philipsre és Toshibára. Ez nem csak a programok fejlesztését teszi olcsóbbá, nekünk fogyasztóknak is több megjelenést ígér. Az együttműködés első gyümölcseire nem is kell sokat várjunk, hiszen egyes források szerint már most, szeptemberben megjelenhetnek az első közös appok, amik között ott lesz az Eurosport és az Accuweather is. Persze a kínálat még így is országonként eltérő lehet.

A Philips a monitorok között is piacra lép a tévékben már évek óta sikeres 21:9 formátummal. A kínálatban lesz hagyományos TN és IPS panel is. Az IPS-sel szerelt modell egészen komoly felszereltségű lesz, USB 3.0 elosztóval és 2 megapixeles webkamerával. Ezen kívül a Philips emleget még egy Multiview üzemmódot is, ami egyfajta osztott-képernyős megjelenítés. Azt sajnos nem sikerült megtudnunk, hogy ez mennyiben jobb például a Windows 7-ben is használható ablakrendezési rendszernél.

A monitorok között is lehet újat mutatni! Ezúttal láthattunk egy autosztereoszkópikus, avagy szemüveg nélküli 3D monitort is! Igaz, a kép részletgazdagsága nem volt olyan, mint egy 2D típus esetében, de ennek ellenére használhatónak tűnik a rendszer. A kép egyedüli, igazán zavaró bűne, hogy a képsíktól mélységben nagyon eltávolodó részletek sokat veszítenek élességükből. Igaz, hogy ez más gyártók szemüveg nélküli termékeire is igaz volt. A kiállított készüléket szívesen szemügyre vettük volna nagyító alatt is, de erre sajnos nem nyílt mód, így maradt a szabad szemmel, közelről bámulás. Úgy tűnt, hogy a képernyőben maga a cellaszerkezet van néhány fokkal megdöntve, a sztereó képalkotásért pedig mintha egy függőleges kivitelű lentikuláris lencserendszer felelne. Ez aránylag jó fényerőt, de drága előállítást sejtet. Az pedig mindenképpen megemlítendő, hogy ez a technológia szivárványosodás nélkül működik! Ez azért fontos, mert a kínai pavilonban az idén is felbukkant néhány gyártó, akik olcsón igyekeztek megoldani a szemüveg nélküli 3D-t, aminek az eredménye élvezhetetlen, szivárványos kép lett.

Hangok a Philips műhelyéből

A holland székhelyű gyártó otthoni és hordozható felhasználásra szánt berendezései idén is tovább csiszolódtak, a szó szoros értelmében. A korábbi megoldások most is visszaköszönnek, viszont az idő múlásával láthatóan szűkült a paletta. Ritkulás ide vagy oda, nem csak képmegjelenítői, hanem hangrendszerei is látványos fejlődésen mennek keresztül, elsődleges extra a vezeték nélküliség. Eget rengető újdonságokkal nem találkoztunk, viszont a padlórengető, futurisztikus hordó-formájú Philips Fidelio széria továbbra is kiemelt népszerűségnek örvend. Egy-két éve azt hittük, hogy az UFO kinézetű, kiálló diszkrét magas- és döntött mély-közép hangszóróval duruzsoló SoundSphere csak afféle viccelődés a fejlesztőgárda részéről. Mára a tanulmányszerű család több alakban testet öltött; a legkisebb SoundSphere hangsugárzó tenyerünkben is elfér.

Megfülelhettük a Philips A9 (AW9000) típusú hangsugárzóit is, melyek remekül tükrözik a gyártó(k) törekvését: valami egyszerű és csinos zenei központot készíteni, amelyet vezeték nélkül vezérelhetünk. Egyébként, az A9 EISA-díjat kapott ?Vezeték Nélküli Hangsugárzó? kategóriában. Érdekes, hogy az európai díjazásnál már zsinórt nélkülöző megoldásoknak is külön szakágat biztosítanak. Reméljük, hamarosan szerkesztőségünkben is vendégül láthatjuk a csinos Philips A9-es dobozkákat, egy kiadós teszt erejéig! Apropó, a korábban honlapunkon is említett, dokkolós hangrendszerek is átestek némi ráncfelvarráson. Nem csak Bluetooth, hanem AirPlay támogatottság is került beléjük, a legtöbb modell természetesen Android mobileszközökkel is kommunikál.

Nem meglepő módon, látványos szaporodásnak indult a Philips fejhallgató kollekciója. A CitiScape termékcsalád kifejezetten utazóknak, utcai felhasználóknak lett kialakítva. Ennél fogva e család tagjai, túlzás nélkül, ruhadarabnak is tekinthetőek, a fejpántokat igényesen szabott textilbélés borítja, a memóriahabos fülpárnák borítása természetesen valódi, lágy tapintású bőr. Szintén újdonságként hatottak a Philips otthoni zenehallgatásra szánt, felsőkategóriás fejhallgatói. Az ősszel piacra kerülő trió legnagyobb tagja, a Philips Fidelio X1, konstrukcióját tekintve bármelyik referencia fülessel felvehetné a versenyt, áráról viszont még nincs információ ? basszusai első nekifutásra talán túlságosan is ?szépnek? hatottak, persze valódi tudása csendes környezetben mutatkozik meg, nyitott kivitele miatt.

Nem lehet szó nélkül elmenni a Philips újjászületett rádiókészülékei mellett sem, melyek jó eséllyel megdobogtatták a sokat megélt zenerajongók szívét. Az ?Original Radio? fantázianévvel futó újdonságok kísértetiesen emlékeztetnek az 1927-ben gyártott Philetta 254 rádiókészülékekre, persze szolgáltatásokban megfelelnek a ma igényeinek. A tüneményes dobozkák 10 wattos teljesítményük mellett szálcsiszolt elő- és hátlappal büszkélkedhetnek, miheztartás végett iPod dokkoló valamint DAB+ helyet kapott bennük. És még piros színben is kaphatóak!

www.philips.hu

www.tpvision.com

 

További cikkek:

Impresszum

Főszerkesztő:
Zsóka Krisztián
email: zsoka.krisztian@av-online.hu

Kapcsolatfelvétel:
info@av-online.hu
telefon: +36-30-2272035

Kiadó:

Future Life Kft.
Future Life Kft.

3535 Miskolc, Fényesvölgyi u. 16. 1/3.

 

Kapcsolat

Kérdése merült fel a szórakoztató elektronika rejtekében?
Írjon nekünk: info@av-online.hu

Médiaajánlat

Személyre szabott ajánlatért írjon a info@av-online.hu címre.