Panasonic PT-AT5000E 3D LCD házimozi projektor teszt
2012. április 16., hétfő, 10:15
Panasonic. AT5000 PT-AT-5000E 3D LCD projektor 3D projektor házimozi
A Panasonic névről ? bár szinte mindent gyártanak, ami árammal működik ? nekünk, mint audiovizuális megszállottaknak legelőször kiváló plazmatévéik jutnak eszükbe, pedig a japán konszern 2001-óta házimozi projektorok terén is jeleskedik. Legújabb modelljük, a PT-AT5000E már 3D megjelenítésre is képes.
Szakítottak az utóbbi években megszokott középre helyezett optikával, visszatértek a kezdetekhez, lencserendszer visszakerült a három számjegyűeknél (100-900) bevált helyére, a baloldalra. A teljesen szögletes téglatest formán is finomítottak, ami határozottan jót tett a megjelenésének, bár a vetítőket nem ennek alapján választjuk és szeretjük, de azért nem elhanyagolható szempont. Az AT5000E legfontosabb újdonsága a 3 db Epson gyártmányú, D9 elnevezésű, 0,75 col átlójú TFT LCD panel és az ebből eredő 3D megjelenítés képessége.
Ezekkel látták el az Epson TW9000 projektort is, amit nemrég mutattunk be. Tudjuk róluk, hogy képfrissítésük 480 hertzes is lehet, (Intelligent 3D Frame Creation) valamint az általuk biztosított kontraszt szintén kiemelkedően magas, a prospektusokban és a fellelhető műszaki adatok között a 300000:1 arányt találtuk. Ez dinamikus írisszel érhető el, de még így is tennénk mellé egy kérdőjelet, ami a ténylegesen kézzelfogható és nem az extrém szituációkban mérhető értékre vonatkozik.
Szolgáltatások terén ugyancsak csábító a kínálat, szinte nem is tudunk olyat kitalálni, ami ne szerepelne a listában. Túlzás nélkül extrafelszereltségnek nevezhető a 3 db HDMI 1.4 bemenet, (kettőnél többel még nem találkoztunk) ám a motoros képméret és fókuszállítás, a szokatlan lencsemozgató mechanika, a hatalmas zoomátfogás és a hozzájuk tartozó memória is dicsérnivaló tudományok, funkciók. Rendelkezésre áll komponens, S-video. D-Sub, kompozit bemenet is. A képbeállítási lehetőségek halmaza ugyancsak ámulatbaejtő, ember legyen a talpán, aki kiigazodik köztük. Mi azért megpróbálkoztunk vele, aminek eredményeképpen, végül csodás moziélményben részesültünk. Visszatérve a lens shiftre, azt azért szeretjük, mert egészen minimális mértékben veszítünk a képminőségből, konkrétan az élességből, cserében az elhelyezéssel nem kell sokat bajlódni, oda tehetjük a vetítőt, ahol a szoba adottságaiból adódóan helye lehet. Ebben kivételnek számít az AT5000E, mert szélső állásokban sajnos jól láthatóan homályosodik a kép. A HiFi (High Fidelity Projection Lens) objektív, Smooth Screen elmosó hatásával együtt már jelentősnek nevezhető a különbség az említett Epsonhoz képest, viszont az elhelyezéssel ezt kordában tudjuk tartani, nem zavarta a filmek élvezetét. A szokásos recés tárcsák helyett joystickkel mozdítható a 12 csoportban elhelyezett, 16 db lencséből álló mechanizmus, függőlegesen ? 100 illetve vízszintesen ? 26% mértékben. Ha szerencsénk van, sikerül pontosan a becélzott állásban megtekerni a végén lévő gombot és a vászonra fixálni a fénycsóvát. Ha nem, folytatódhat a türelemjáték. Az emiatti önkéntelen fejcsóválásunk is eltartott egy ideig.
A négy oldallapból három is részben rácsos, a szellőzést nem vették félvállról a tervezők, baloldalán szív, elején és a hátulján fúj ki, polcra is helyezhető, ha az kellő szélességű.
A hangzatos nevű eljárások egyike, a ?Pure Color Filter Pro? a színeknek és a kontrasztnak is jót tesz, a fényerőnek kevésbé, de minden nem lehet hibátlan. A ?Rich Red? lámpa, ez a nevéből kiderül, a hagyományosnál több pirosat bocsájt ki. A ?Detail Clarity? processzor áldásos munkáját folyamatosan élveztük, valóban részletgazdag képmegjelenítésnek lehettünk tanúi, pedig az említett Smooth Screen és a lencseeltolás ellene dolgoztak.