KECES Audio IQRP-1500 tápszűrő teszt
2022. február 14., hétfő, 12:15
KECES KECES Audio audio hifi tápszűrő zavarszűrő KECES tápszűrő KECES zavarszűrő tápszűrő teszt KECES Audio tápszűrő KECES Audio teszt KECES tápszűrő teszt
Ki nem hallott még a Huikang Electronic Co. Ltd. cégről? Ha netán mégsem rémlik és ugrik be semmi sem a nevéről, akkor talán a cég telephelye lehet ismerős, ami New Taipei City, Taiwan címen található. De, ha netán még ennyi sem elegendő, akkor a KECES Audio márkanév már ismerősen csenghet a hifista füleknek. Termékválasztékuk nincs túlbonyolítva, de bőven elég széles. Gyártanak erősítőket, lineáris tápegységeket, DAC- előerősítőt, phono előerősítőket, és szimmetrikus leválasztó trafókat egyaránt. Jelen tesztünk tárgya a felső kategóriában tanyázó IQRP-1500 hálózati táp kondicionáló egység.
Egyre több cég ismeri fel a tápszűrés fontosságát, a lehetőleg minél tisztább és zavarmentesebb tápellátás jelentőségét az audio lánc legelején. Ahol (ha jól belegondolunk) az egész hifi hangzás kezdődik, ugyanis azt a bejövő áramot és feszültséget moduláljuk a különböző készülékeinkkel, amit a tápegységtől és előtte a "falból" kap. A zavarmentes áram elérése nem könnyű feladat, erre a problémára kínál megoldást a KECES Audio IQRP-1500.
Kinézet, csatlakozók
Feketére eloxált, 4 mm vastag alumínium oldallapok határolják körben az IQRP-1500 jókora, tisztességes méretű tappancsokkal ellátott négyzetes tömbjét. A tömböt lehet akár szó szerint is venni, alaposan "egybe rakták" a nem mellesleg jókora súlyú masinát.
Rendíthetetlen magabiztossággal állt a helyén, miután sikerült betuszkolni az AV állvány egyik polcára. Hibás, netán rosszul illeszkedő részek nem kerültek elő a teszt során, az ember óhatatlanul egy faragott kőtömbre asszociált használat közben.
Az előlap közepére adjusztált a tervező csapat egy jókora KECES logóval ellátott réz névtáblát, némi rusztikus jelleget adva ezzel a kinézetnek. Kapunk még egy bekapcsoló gombot két visszajelző LED-del, az egyik a működést, a másik a hibát jelzi (ha van). Van még két szép piros pontmátrix kijelző, amikről az aktuális kimeneti feszültséget olvashatjuk le.
Hátul összesen hat darab kimeneti és egy darab bemeneti tápaljzat várja a kábeleket. A bemenetek két részre vannak osztva, kettő a digitális források számára van fenntartva maximum 300 VA/2,5 A feszültségre és áramra, a másik négy az analóg erősítésre szolgál, itt 1200 VA/5 A a kimenő teljesítmény.
Összesen tehát 1500 VA teljesítményigényt tud egyszerre szolgáltatni a KECES Audio IQRP-1500.
Itt találjuk még a Reset gombot, ha netán valami hiba lépne fel működés közben, ezzel állíthatjuk alapállapotba a tápkondicionálónkat.
Az összeszerelés minősége közelíti a tökéletest, kifogásunk (már ha ez kifogásnak vehető egyáltalán) talán csak a súlya miatt lehet, egyes mimózalelkű állványok lehet nehezen tolerálják a KECES impozáns tömegét.
Belül
A képek (és a súlya) alapján a fő egység egy toroid transzformátor, ami a jó egyharmadát elfoglalja, a másik fele a vezérlő egységé.
Itt kell megemlítenünk a KECES féle Schumann generátor beépítését az IQRP-1500-ba, ami a gyártó szerint jót tesz a hallgathatóságnak. "Schumann-rezonanciáknak nevezzük a bolygófelszín és az ionoszféra által határolt gömbréteg elektromágneses sajátfrekvenciáit. Nevüket leírójukról, Winfried Otto Schumann fizikusról kapták, aki 1952-ben matematikai úton levezette létezésüket. A jelenség a földünk légkörére jellemző, de bármely más bolygón is előfordul, ahol villámlás és ionoszféra található. A jellemző frekvenciák a bolygó méretétől, a mágneses tér erősségétől és az ionoszférától is függenek, ennek megfelelően a földiétől eltérőek. A bolygónk esetében a Schumann-rezonanciák frekvenciáinak értékei a következők: 7,83 Hz, 14,1 Hz és 20,3 Hz." - wikipedia.org. A beépített áramkör 7,83 Hz-es Schumann-rezonanciát generál és a gyártó szerint ez is jót tesz a hangminőségnek.
Használat közben
Pilótavizsga nem nagyon kell a beüzemeléséhez, bedugjuk a konnektorba persze előtte rácsatlakoztatjuk a nekünk tetsző készülékeket, bekapcsoljuk és máris gyönyörködhetünk a kijelzőn megjelenő feszültség értékekben.
A teszt során hiba nélkül működött a KECES IQRP-1500, a kijelző tanúsága szerint a kimenő feszültség 228-231 V között mozgott, miután egy idő után "beállt" a megfelelő működési tartományba.
Egyetlen minimális kifogásunk a halk, de észrevehető magasfrekvenciás sípolásra lehet, ami bekapcsolás után és működés közben állandóan jelen volt. Ami ugyan zenehallgatás közben teljesen eltűnt és teljesen a hallásküszöb alá szorult, de mégis zavarta a szépérzékünket.
Tesztkörnyezet
Trigon EXCEED, Cambridge Audio 851A, S.M.S.L SP200 erősítő és fejhallgató erősítő, S.M.S.L M200 DAC, Cocktail Audio X50(D) hálózati futómű és streamer, S.M.S.L M400 DAC, Topping A90 elő és fejhallgató erősítő, Singxer SU2 Bridge, SVS SB-3000 szubláda, teljes VIABLUE és QED kábelezés, PC Core Audio USB kártya. Zenei források TIDAL, Radio Paradise és merevlemezen tárolt zenék számtalan formátumban.
Hangminőség
Visszaemlékezve az IsoTek V5 Aquarius tesztjére és felidézve az ott hallottakat, bizony itt is csak szinte ugyanazokat a jelzőket tudtuk használni. Nagyon kevés különbséget fedeztünk fel a két szerkezet között, az is csak inkább tónusbélinek, mint minőséginek hangzott.
Általános benyomásként itt is a nagyfokú letisztultság tűnt fel, ami elsősorban és "legfülbeötlőbben" Hans Zimmer nagyzenekari felvételein hallatszott a legjobban. Jóval nagyobb levegőt hagyott az egyes hangszerek között, azok pontosabban kivehetők lettek. Mintha egy homályos ablaküveget letörölt volna valaki, ezernyi részlet lett pontosabban kivehető, könnyebb lett a fülnek a zenehallgatás. Átláthatóbb lett a két hangfal között a tér széltében is, de főleg mélységben tágult nagyot a térérzet, Enigma kórusát élvezet volt hallgatni, egyesével meg lehetett számolni a kórus tagjait.
A felső tartomány kitisztulása élményszámba ment, mindenfajta rátét/kosz/torzítás eltűnt, tényleg új dimenziók kerültek elő, Mike Oldfield felvételein könnyedén, játékosan egyben telten szólalt meg a hangfalak dómsugárzója.
Áttérve Hadész birodalmába és Yello számait műsorra tűzve, ott is a basszusra rakódott felesleges pufogás tűnt el kottázhatóbb, precízebb és szubjektíve lejjebb menő mélyehangokat kaptunk az SVS SB-3000-től.
Ebben az esetben is feltétlen ki kell emelni a csendet, a hangjegyek között bársonyos, fekete hátteret tudott felmutatni az IQRP-1500. Bármilyen stílusú zenét tűztűnk műsorra, a hangjegyek nem csak úgy megszűntek, hanem folyamatosan tűntek el a semmiben, nagyságrendileg valóságosabbá, élővé téve így a felvételeket.
Nem találtunk olyan zenét, ahol ne javított volna a hangminőségen az IQRP-1500, teljes mértékben műfajfüggetlenül viselkedett.
Kisfogyasztású gépezetek elé rakva kifejezetten ajánlott a használata, kihozza a bennük rejlő maximumot.
A Trigon és Cambridge Audio erősítőknél pontosan ugyanazok a hangzásbéli különbségek jöttek elő, mint a forráskészülékeknél.
Az Isotek Aquaris V5 mint szinte a KECES-sel megegyező árú, ugyanerre a célra szolgáló megoldása egy parányit és nagyon odafigyelve, valamivel mélyebb tónusban szólalt meg, ha a hangkép egészét nézzük, a többi részletről (mint ahogy fentebb írtuk) szinte ugyanazt lehet elmondani, mint az IQRP 1500-ról.
Összegzés, ajánlás
Ebben az esetben is könnyű a dolgunk az ajánlással. Ha a legtöbbet szeretnénk kihozni az otthoni hifi berendezéseinkből, akkor egy tápkondicionáló, konkrétan a KECES Audio IQRP-1500 megoldja ezt a problémát - még pontosabban csak az egyik problémát, azt, ami a tápellátáshoz kapcsolódik, ott van még ezer más dolog is, az akusztika például.
Hátrányai nincsenek, csak előnyei. Masszív felépítés, minőségi belső és kifogástalan hang, illetve hang-javítás minden téren, nem igazán találtunk benne kritizálni valót.
Az Ajánlott Vétel címke nem kérdés.