Kanto SUB8 aktív mélyláda teszt

Belépő a basszusba

2022. július 31., vasárnap, 19:45

Kanto audio házimozi hangfal mélyláda szubláda subwoofer aktív mélyláda házimozi mélyláda Kanto mélyláda Kanto subwoofer hangfal teszt mélyláda teszt aktív mélyláda teszt Kanto mélyláda teszt Kanto hangfal teszt

Egy kisméretű aktív hangfalpár vagy kompakt házimozi sok esetben basszushiánnyal küzd. Az izgalmas mélyhangokért nem kell feltétlenül nagyobb hangfalakra váltani. Elég lehet egy aktív mélyláda hozzáadása. A Kanto SUB8 azoknak készült, akik megfizethető, de azért jó minőségű mélysugárzót szeretnének. Neve nem cseng úgy, mint a nemzetközi hangfalgyártó óriásoké. Éppen ebből kovácsolhat előnyt, ha a kedvező áráért igényes basszusokat képes felmutatni.

Kanto SUB8 aktív mélyládaKanto SUB8 aktív mélyládaKanto SUB8 aktív mélyládaKanto SUB8 aktív mélyládaKanto SUB8 aktív mélyláda hátlapKanto SUB8 aktív mélyláda hátlapKanto SUB8 aktív mélyláda hátlapKanto SUB8 aktív mélyláda hátlapKanto SUB8 aktív mélyláda hátlapKanto SUB8 aktív mélyládaKanto SUB8 aktív mélyládaKanto SUB8 aktív mélyládaKanto SUB8 fehér aktív mélyládaKanto SUB8 fehér aktív mélyládaKanto SUB8 fehér aktív mélyládaKanto SUB8 fehér aktív mélyláda

Mellébeszélés nélkül

A Kanto SUB8 képességeihez nem mellékelt a gyártója gyanúsan fennhéjázó ígéreteket. Aktív mélysugárzó viszonylatban viszonylag kisméretűnek számít, doboza és 20 cm-es, papír membrános hangszórója is. D osztályú erősítőt tartalmaz, 125 W folyamatos és 250 W rövid időre biztosítható csúcsteljesítménnyel. Frekvencia-átvitele 35 Hz-től 175 Hz-ig tart. Ára e sorok írásakor 120 000 forint. Az összkép realista, nem sejteti, hogy megtáncoltatja a konyhaszekrényben porosodó borospoharakat. Nem is arra készült.

A Kanto fő profilját állványra (vagy esetleg polcra) helyezhető aktív hangfalak képezik. Közéjük tartozik az aprócska YU2 és nagyobb testvére, a YU6 és nem szabad elfelejteni az audiofil képességű TUK-ot sem. Az előbb említett modellek mindegyikén található aktív mélysugárzó kimenet. Árban és dizájnban is harmonikus társnak tűnik hozzájuk a SUB8. De ha valaki teljesen más gyártótól származó hangrendszert birtokol, ahhoz is társítható, amennyiben kedvezőbb árú és méretben nem hivalkodó mélynyomó a cél.

Kanto SUB8 fehér aktív mélyláda

Küllem

A Kanto SUB8 megjelenése letisztult, mellőzi az extravagáns részleteket. Éppen ezért sok környezetbe feltűnés nélkül beilleszthető. Matt fekete, vagy matt fehér színben kapható dobozának széleit lekerekítették. Az előre néző hangszórót fémrács takarja el. A doboz masszív gumitalpakon áll. Nem világít LED vagy kijelző az előlapon akkor sem, ha aktív üzemállapotba lép az elektronika.

Kanto SUB8 fehér aktív mélyláda

Hátul viszont található állapotjelző LED, az erősítőt tartalmazó panelen, egy IEC 7 (másnéven magnó, borotva, vagy piskóta) tápaljzat és egy főkapcsoló társaságában. Sztereó RCA bemenet fogadja a jelet.

Kanto SUB8 aktív mélyláda hátlap

A mélysugárzó hátulján jelszint (hangerő) vezérlésre és alul-áteresztő szűrő hangolásra is van lehetőség. Utóbbi 40-től 120 Hz-ig változtatható. Ezeken kívül még egy fáziskapcsolót tartalmaz a Kanto SUB8 hátlapja. Az összkép meglehetősen egyszerű, de mi kéne még egy belépőszintű mélysugárzóra? Az olvasóban felmerülhet a kérdés, hogy rendelkezik-e automatikus jelérzékeléssel a SUB8. Igen, ha kap jelet, bekapcsol, huzamosabb üresjárat esetén pedig készenléti állapotba lép az elektronika. A hátsó főkapcsoló nem csak "ki" és "be" állást, hanem köztes "auto" üzemmódot is kínál, azzal érhető el az automatikus jelérzékelés.

Kanto SUB8 aktív mélyláda hátlap

Használat közben

A kipróbálás 20 négyzetméteres szobában történt. A mélyláda először ugyancsak Kantótól származó YU2 aktív hangfalpárat egészített ki. Néhány nappal később nagyobb méretű Argon Audio Fenris A4 hangsugárzók társaságában is üzemelt. Végül Triangle BR03 BT hangfalakkal is kipróbáltuk. A Kanto SUB8 beállítása gyerekjáték volt, pár perc alatt bevetésre készen állt a szoba sarkában. Az automatikus jelérzékelés működött, de kicsit erősebb mélyhang jelre volt szükség ahhoz, hogy felébredjen az erősítője. A jelszintet (hangerőt) és levágási frekvenciát a szoba, hangfalak és saját ízlésünk függvényében állíthattuk be. Belépő kategóriás mélyládák nem mindig reagálnak pontosan az említett finombeállításokra. A Kanto SUB8 meglepően kontrollálható volt ilyen értelemben. Nagy tartományban lehetett változtatni a hangnyomásszintjét és a vágási frekvencia módosítására is egyértelmű módon reagált.

Kanto SUB8 aktív mélyláda

Hangminőség

A Kanto SUB8 apró rokonai, a YU2 aktív hangsugárzók mellett jelentett óriási támogatást. A kis hangfalak önmagukban szinte semmit nem tudtak kipréselni 80 Hz alatt, ezért a hangélmény hiányos volt. A SUB8 kikerekítette a hangmezőt, visszahozta zenék, filmek súlyát, erejét és energiáját. A nagyobb méretű Argon hangfalak társaként is kiszélesítette a basszusokat és jobb kontrasztot, több határozottságot adott a lábdoboknak, basszusgitárnak, dörrenő, robbanó, morajló hangeffektusoknak.

A 16,5 cm-es mélyközépsugárzóval szerelt Triangle hangfalak esetében mélyláda nélkül szárazabb, szikárabb volt az összkép. Tehát még a hagyományos, állványos méretű dobozok mellett is képes volt kicsit izgalmasabb, testesebb hangmezőt létrehozni a SUB8. Viszont, a Triangle hangsugárzók mélyhangjait már sokkal kisebb mértékben egészítette ki, ami a fizikai paramétereket figyelve teljesen logikus. A kipróbált mélyláda-hangfal párosításokra alapozva sejthető, hogy főleg 13 cm-es, vagy kisebb mélyközépsugárzóval rendelkező hangfalak társaságában tud magabiztosan érvényesülni a Kanto SUB8. Nagyobb hangdobozokhoz mi már méretesebb és erősebb alternatívához fordulnánk.

Kanto SUB8 aktív mélyláda

Házimozi próbatételhez az Interstellar (Csillagok között) és Don’t Look Up (Ne nézz fel!) c. filmek közben dolgozott a kis Kanto. 60-70 %-os terhelés esetén sem tapasztaltunk zavaró zörgést, búgást a mélyláda irányából. Intenzív járatásnál már kissé felkeményedtek és monotonná váltak a basszusok, ami némi információ veszteséget okozott. Hozzá kell tenni, hogy utóbbi a 20 négyzetméteres szobában már kifejezetten zavaró hangnyomásszintnek számított. Az Interstellar rakéta fellövéses jeleneténél kaptunk egy kis borzongást és dübörgést, de azért nem indult el alattunk a kanapé. A zenei betéteknél tetszett, hogy kicsit súlyosabb karaktert kapott az orgona ahhoz képest, amit 2.0 üzemmódban, mélyláda nélkül nyújtott a rendszer. A Netflix-ről lejátszott Don’t Look Up zenei betétjeire eleven, de nem túl kemény karakterrel reagált a SUB8. Zártságának köszönhetően dallamos és kontrollált mélyhangokat kínált. Tetszett, hogy kicsit kiterjesztette az atmoszférát, de a sziklaszilárd basszus érzet nem tartozott képességei közé.

Kanto SUB8 aktív mélyláda hátlap

Zenehallgatás esetén Marcus Miller - Papa Was a Rolling Stone c. számát hallgatva egyértelműen izmosabb, teltebb basszusgitárjátékot kaptunk, nőtt az ütős hangszerek dinamikája és csökkent a hangfalak felől érkező hang szárazsága. Kicsit keményebb nótákba is belefüleltünk, amelyek közé tartozott a Post Malone - Wow. is. A Kanto kellemes józansággal próbálta visszaadni a zene pumpáló basszusát, de a nagyobb mélyládákra jellemző monumentális, zuhatagszerű basszus mennyiséget nem tudta garantálni. Ezzel együtt a Kanto sok energiát és lendületet visszahozott a teszthez használt, kisméretű hangfalak köré.

Meghallgattuk a szokásos, szubláda tesztelő szobában is, ahol Marantz processzorról, Nordost Bass Line kábelen kapta a jeleket, az áramot Nordost Purple Flare juttatta el a fali konnektortól a Kanto erősítőjének piskóta aljzatáig. Frekvencia-átvitel mérésével kezdtünk, a 20 hertzes jel ráküldésekor hallatszott némi dünnyögés, aminek ereje fokozódott, ahogy feljebb lépdeltünk. 31,5 Hz-nél már elismerően bólogattunk, ám ez - ahogy a tápcsatlakozó - piskóta volt a 40 Hz-hez képest. Az sokkal nagyobbat dörrentett, mint amire számítottunk. Ez megmaradt 50 és 60 Hz-en is. A Valkyrie légvédelmi gépágyúja nem okozott sokkot, viszont a repülőgépek zúgása és az általuk ledobott bombák robbanása élvezetesen, házimozisan szólt. Hulk földet érésének hangját egy padlóra leejtett füzetéhez tudtuk hasonlítani, a különféle lőfegyverek durrogása leginkább ropik kettétörésére hasonlított. Szerencsére a kaliberek közötti különbséget meg tudta mutatni, a .50-es nehézgéppuska grissini/grisotti roppanását juttatta eszünkbe. Ugyebár az ujjnyi vastag ennivaló.

Kanto SUB8 aktív mélyláda hátlap

Pozitív meglepetések következtek sztereó zenék műsorra tűzésekor, He Xiau Tan dobjai és Hans Zimmer - Wheel of Fortune számának mély basszusai - a 40, pláne a 31,5 Hz már igencsak abba a kategóriába tartozik - arra késztettek minket, hogy a tervezetthez képest hosszabbítsuk meg a tesztelést. Koncertfilmek sokcsatornás, Dolby TrueHD és DTS-HD Master Audio hangsávjaival hasonlóan elégedettek voltunk. Elsősorban a Kanto SUB8 méretét, teljesítményét és árát figyelembe véve, de abszolút skálára vetítve sem vallott szégyent. Marcus Miller basszusgitárja életteli és eleven volt a Legends of Jazz With Ramsey Lewis: Showcase lemezen, a Hit Man - David Foster & Friends koncerten Michael Bublé dalának 50. másodperce környékén a nagyzenekari tutti jókorát ütött, még kétszer megfüleltük.

Kanto SUB8 aktív mélyláda

Végszó

A Kanto SUB8 ideális mélysugárzó kis hangfalak kiegészítésére. Sokféle belépőszintű hangrendszerben megállhatja a helyét. Előnye, hogy szinte bárhol elfér, lakásokban vagy kisebb szobákban moderált terhelésen is képes kiterjeszteni a mélyhangok dallamosságát. Nem próbál nagyobbnak és erősebbnek tűnni a valóságnál. Megfelelő beállítással kellemes, hatásvadász tombolás nélküli hangmező kiterjesztést ad. Barátságos karaktere megállja helyét a manapság 150 000 forint alatt kapható, hasonló méretű riválisokkal szemben. Hangnyomásszintje viszont nagyobb terekben vagy intenzív igényekhez kevés lehet. A mélyhangok szilárdsága, a megfogott, mellkasnak verődő érzet nem tartozik a repertoárjába. Ahhoz kétszeres, de inkább háromszoros felárat kell fizetni. Kezdő hangrendszer építőknek mégis megfontolandó, dallamossága, könnyű konfigurálhatósága és hangfalakhoz ügyesen idomuló karaktere miatt.

A CIKK MÉG NEM ÉRT VÉGET, KÉRLEK LAPOZZ!

Impresszum

Főszerkesztő:
Zsóka Krisztián
email: zsoka.krisztian@av-online.hu

Kapcsolatfelvétel:
info@av-online.hu
telefon: +36-30-2272035

Kiadó:

Future Life Kft.
Future Life Kft.

3535 Miskolc, Fényesvölgyi u. 16. 1/3.

 

Kapcsolat

Kérdése merült fel a szórakoztató elektronika rejtekében?
Írjon nekünk: info@av-online.hu

Médiaajánlat

Személyre szabott ajánlatért írjon a info@av-online.hu címre.